Jak sprawić, aby każdy klient wychodził od Ciebie zadowolony i żebyś czuł, że robisz dobrą robotę? Oto żelazne zasady dobrego przedsiębiorcy! Jeśli będziesz się do nich stosował, na pewno w krótkim czasie osiągniesz spodziewane rezultaty i pozyskasz masę nowych klientów. Tylko pamiętaj, żeby nie stosować ich wybiórczo. Jeśli nie będziesz traktował swoich klientów z takim samym szacunkiem, stosowanie ich nic nie da!
Darmowe usługi tylko dla stałych klientów
Chociaż wydawać by się mogło, że darmowe usługi czy prezenty na start dla nowych konsumentów to dobry pomysł, niestety budzi to postawy roszczeniowe. Tak już z ludźmi jest, że najmniej doceniają to, co dostają za darmo. Przyzwyczajenie klientów do darmowych usług sprawi, że będą się ich domagać każdorazowo i będzie dla nich oczywiste, że takie usługi dostaną. Ciężko się im dziwić, w końcu na to wskazuje taka praktyka. Natomiast jeśli klient wyda już u Ciebie sporą sumę pieniędzy, ucieszy się i doceni prezent i przywiąże się do twojego przedsiębiorstwa jeszcze bardziej.
Brak zniżki dla znajomych
To częsty błąd, zwłaszcza wśród nowych na rynku przedsiębiorców. Jeśli rozpoczynasz biznes i twoi znajomi chcą go wspomóc, pozwól im na to, ale nie czuj się zobowiązany do dawania im ekstra upustów. Jeśli naprawdę zależy im na twoim dobru i rozwijaniu twojego biznesu, nie będą robić z tego powodu problemów. Praktyka dawania zniżek tylko dlatego, że ktoś jest twoim znajomym, skończy się na tym, że zniżki dostaną znajomi znajomych, a Tobie będzie głupio odmawiać.
Szukanie okazji
W swoim przedsiębiorstwie nie musisz mieć nowoczesnego sprzętu. To bardzo ważne, chociaż może wydawać się zupełnie trywialne. Możesz bez problemu odkupić potrzebne Ci na początek narzędzia i urządzenia. Z czasem, gdy twój biznes stanie się rentowny i zechcesz inwestować w niego więcej, będziesz mógł kupić nowszy i lepszy sprzęt. Ale na początek jest to zupełnie niepotrzebne. Pieniądze nie rosną na drzewach, a już tym bardziej nie na początku rozwoju działalności.
Pytaj klientów, skąd się o Tobie dowiedzieli
Informacja zwrotna jest potężna. Jeśli dowiesz się, w jaki sposób klienci się o Tobie dowiadują, zyskasz parę przydatnych informacji, m.in. w który kanał komunikacji najlepiej zainwestować, gdzie się promować oraz poznasz profil swojego przeciętnego wiernego klienta. Takie informacje mogą się okazać szczególnie istotne, gdy nie pozyskujesz tylu klientów, ilu byś chciał. Możesz w tym celu przygotować ankiety albo po prostu pytać po wykonaniu usługi. Nie zapomnij też o rozdawaniu swoich wizytówek.
Czytaj o nowościach w twojej niszy
Podążanie za trendami nie zawsze jest dobre, ale warto je znać i czasem wprowadzać do swojego biznesu. Dzięki temu będziesz wiedział, czego w tym sezonie potrzebuje twój klient oraz jak odpowiadać na pytania niezdecydowanych konsumentów. Poznawaj też nowe narzędzia i ciągle modernizuj swoje miejsce pracy, biuro czy warsztat. Nie lekceważ mody panującej na rynku, bo przez to możesz stracić potencjalnego klienta. Pamiętaj, że pracujesz dla klienta i powinieneś się do niego dostosować.