Konferencje biznesowe i te służące szkoleniom oraz podnoszeniu kwalifikacji już od dawna nie muszą przypominać wyłącznie przykrego obowiązku. Wystarczy zadbać o to, by zamiast przeprowadzania długich, monotonnych wykładów odbywających się w siedzibie firmy bądź jednostki edukacyjnej ich forma była nieco ciekawsza i bardziej przystępna.
Jak to zrobić? Znakomitym pomysłem jest zorganizowanie konferencji wyjazdowej, która pozwoli połączyć przyjemne z pożytecznym i wzbudzi znacznie większy entuzjazm oraz zainteresowanie uczestników. Oto kilka przydatnych rad, które pomogą zaplanować całe to przedsięwzięcie bez zbędnych problemów tak, by zakończyło się sukcesem!
Spis Treści
Zadbać o wszelkie formalności i całą logistykę aby wszystko przebiegało sprawnie
Pierwszym krokiem powinno być skonstruowanie planu całej konferencji i przedstawienie go zainteresowanym, a następnie stworzenie listy osób, które wyrażą chęć wzięcia w niej udziału. Te informacje pozwolą przejść do kolejnego, równie istotnego etapu, którym jest wybór miejsca i środka transportu. Nie każdy bowiem posiada swój własny wóz, przy pomocy którego dostanie się do celu, gdy zdecydujemy się zorganizować konferencję w sporej odległości od przedsiębiorstwa. Kluczowy jest także wybór lokalizacji. Jak go dokonać? Przede wszystkim warto wybrać obiekt o dużym potencjale, który mieści się w atrakcyjnej lokalizacji pozwalającej na ciekawe zagospodarowanie czasu wolnego między warsztatami i zdobywaniem bądź pogłębianiem wiedzy. Godną polecenia opcją są bez wątpienia hotele SPA dysponujące salami konferencyjnymi.
Zazwyczaj w każdym obiekcie znajdują się przynajmniej dwa tego rodzaju pomieszczenia różniące się swoimi rozmiarami – jedno jest bardziej kameralne, drugie natomiast spore. Wszystkie wyposażone są w wygodne krzesła, szerokie blaty, a także system audiowizualny. Obecność mikrofonu, rzutnika, głośników oraz możliwość podłączenia do nich laptopa zagwarantuje sprawne prowadzenie wykładu i zaangażowanie w niego uczestników. Niekwestionowaną zaletą jest także możliwość zadbania o catering. Większość tego rodzaju hoteli pozwala skorzystać z takiej opcji, co jesteśmy w stanie ustalić na etapie składania rezerwacji. Nic tak nie poprawia atmosfery jak krótka przerwa na gorącą, pobudzającą kawę czy słodką przekąskę ułatwiającą utrzymanie koncentracji na zadowalającym poziomie. Warto mieć na uwadze fakt, że w przypadku wyjazdów organizowanych dla większych grup, hotele często są skłonne do negocjowania cen. Zorganizowanie konferencji wyjazdowej wcale nie musi więc oznaczać ogromnych kosztów!
Zdobywanie wiedzy w malowniczym miejscu sposobem na większą efektywność nauki
Decydując o tym, w którym hotelu zorganizujemy konferencję, zwracajmy uwagę zarówno na jego standard, jak i najbliższą okolicę. Pokoje powinny być komfortowe i umożliwiać spokojny wypoczynek po wielu godzinach wytężonego wysiłku umysłowego. Dodatkowym atutem są bez wątpienia takie atrakcje jak sauna, kryty basen czy oferta zabiegów SPA. Z zadowoleniem uczestników wydarzenia z pewnością spotkamy się wtedy, gdy przeprowadzimy je w obiekcie położonym w malowniczym otoczeniu, na przykład nieopodal górskiego szlaku lub tuż nad brzegiem morza. W takiej scenerii dużo łatwiej można się zrelaksować, a to sprzyja rozwijaniu swoich umiejętności i zwiększa efektywność przyswajania wiedzy. Taka konferencja na dłużej zapadnie też w pamięć i pozwoli zapałać większą sympatią do tego rodzaju przedsięwzięć. A to same zalety, z których płyną korzyści dla przedsiębiorstwa!
Autor artykułu Współautorem publikacji jest Hotel Grand Chotowa – luksusowy Resort SPA stworzony do wypoczynku, usług dla biznesu i wesel. |